lördag 6 mars 2010

vi och 20 miljoner andra.....................

flyget glider in over mexico city. det ar kvall sa allt man ser ar lampor sa langt ogat kan na fran flygplanet. det ar som att flyga mitt ute pa atlanten, vatten, bara javla vatten! MEN nu ar det inte vatten jag surrar om utan det ar bara en stad som ar sa sjukt stor att man inte ser nagon ande av staden ens fran ett flygplan.

smoggen ligger tjock over stan nar vi pa morgonen efter ankomsten knallar upp pa hostelets takterass dar frukosten serveras. inte ett moln pa himmelen sa solen steker helt galet.

efter frukosten hoppa vi pa en san typisk turistbuss som kor runt i stan sa vi fick oss en liten inblick av hur det ser ut.
dar vi satt pa bussen med vinden som flaktade tanke man inte sa jakla mycket pa att det faktiskt var 27 grader och en 100 procentig solstralning sa efter typ en timme borjade man kanna att det faktiskt svider lite pa armarna.. javlar vad jag brande mig den dan!.

mexico city ar en sjukt grym stad. gammal som gatan med supergamla kyrkor och dylikt overallt.. massor av historia, faktiskt ganska intressant om man ids lasa pa lite.
vi har varit runt i lite olika hoods och vi har hittat nara smultronstallen dar det ar lugnare och mysigare att knalla omkring. lite softa butiker och cafèer dar man trivs lite battre and bland en miljard manniskor pa dom hetsiga gatorna.

vi knallade in i en liten shop som sag intressant ut med lite coola klader och sant. det var ett gang mexxare, kring 25 ar allihopa som hade stallet. en snubbe som gjorde skor, en tjej som gjorde klader och en snubbe som hade harstudio.
vi fastnade ganska lange dar inne da dom var sjukt trevliga och gav oss en jakla massa tips om staden och vad som bor ses och sa vidare.. guld vart! det hela slutade med att dom bjod in oss pa "mojito kvall" i deras lilla affar. soft varre var det maste jag saga!

jag ska kasta in lite bilder hara i dagarna!

vi sag forresten att coldplay lirar har ikvall.. kanske drar och kikar, vem vet? :D

vi feeethores!
tjingeling!

1 kommentar:

  1. Låter härligt, roligt att du skriver, vi saknar Er redan. Ser fram emot bilder. Här har jag skottat taket på huset ingen solbränna där inte. Söndag har vi åkt skidor i Storklinten, blev ett bar nya pistmissiler från skidtestet!

    SvaraRadera